Umebor

Nu är vi officiellt stationerade i Västra Umeå, i en färdigt möblerad andra hands lägenhet. Ingen lyx, men helt okej för mig, mysigt i alla fall.
Umeå var faktiskt större än vad jag trodde, inte vill jag köra bil här i onödan i alla fall. Så det blir nog att nyttja bussarna nu, eller cykeln för den delen. Universitetsområdet är nog också det största jag någonsin sett i skolväg, man är riktigt vilse där än så länge.
Idag har vi mest lyssnat på introduktionsföreläsningar. Någon rundtur med äldre journaliststuderanden har vi också hunnit med, men inte så mycket mer. Kvällen har bestått av lite uppackning och kaffe hos Nickes bror & flickvän. Imorgon står föreläsning, personporträtt, presentation och en enklare middag på schemat. Efter middagen är det tänkt att de som vill kommer fortsätta med utgång, så möjligen inleds starten på det nya studielivet imorgon.
 
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0