Vad har hon gjort?

Oj vilket långt uppehåll av skrivandet, vad börjar det bli? Två månader? Men iallafall, just idag fick jag sådan lust att se om jag fortfarande kunde knappra tangenter!
Julen är iallafall förbi, julen som man väntat på i flera månader, bara för att få lite ledighet från Vasa och skolan framför allt. Nyåret är också förbi, vilket blev det bästa nyåret på väldigt länge. Nyåret brukar ha en tensens till att allt blir kaos.
Många lediga dagar runt jul och nyår har spenderats hos vår stora tjocka släkt. Juldagen for vi på middag till farmor & farfar, fortsatte firandet på JP at Logen, vilket det också blev en väldigt trevlig kväll. Jul annandag blev det då även julmiddag hos moster, kanske i en aning dåligare skick.
Dagen efter blev det kalas i Rangsby, mina två kusiners barn hade gemensamt födelsedagskalas, där bjöds det på smörgåstårta.
Nyårsdagen for vi på mat till min andra moster där vi fick riktigt god paj, för andra dagen i rad.
Mycket firande och mat med andra ord.

Den här veckan har jag mest legat och varit lat framför tv:n, men det är nog skönt det också. Har haft lite funderingar kring allt mellan himmel och jord. Har sådär halvt bestämt mig vad jag vill göra i framtiden, fast bara halvt. Har planer in på att läsa någon kurs på öppna universitetet, sluta ingenjörslinjen. Kanske.
Och sen börja på en linje som gör att jag får jobba med det jag faktist vill. Problemet är, jag vill göra två helt olika saker. Måste fundera vidare..
 
Ja det är värkligen inte lätt att veta.
 
Ikväll kommer iallafall "Projekt Emilias bil" införas. Kristian, Nicke och Emilia kommer hit så ska vi snygga till gölfen. Tror jag passar på att köra in min egen kärra så jag får städa ur den. Ja vad skulle man kunna kalla mig om kan kollar in baksätet? Samlare?

Men alla inlägg behöver ett slut.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0