Luurad!

Nu tog jag helg! Så skönt och efterlängtat efter tre kvällars runnande till Vasa och två dagars praktik.
 
Efter praktiken idag for jag in till Örtaboden, en riktigt bra bod för lchfare. Där finns lite av varje, lite av det mesta. Fick också för en vecka sen veta att det billiga stevia som jag kört på några ggr från eepee bara innehåller 5 % stevia!! Så man kan ju fundera vad de restendera av de 100 % då innehåller. Men någon stor skada tror jag dock inte skett under tiden eftersom man använder så pass liten mängd av stevia. Brukar räcka med en matsked eller så eftersom stevia är ca. 300 ggr sötare än vanligt socker.
Så idag handlade jag fina grejer på örtaboden. Riktigt stevia! Sen också stevia blandat med sukrin. Ifall ni inte visste så kan inte kroppen ta upp stevia & sukrin så något inslulin påverkas inte. Tycker att de som inte accepterar lchf iallafall skulle kunna börja söta med stevia/sukrin, för alla måste väll iallafall förstå att vanligt socker är som gift. (Märk väl att jag inte talar om aspartam nu då jag talar om stevia).
Handlade också i samma veva äkta vaniljpulver (inget socker) och pinjemjöl.
Ikväll skall det göras plättar! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0