Espanjaaa

Har varit tyst här den senaste veckan, men som de flesta vet är det för att ja spenderat en vecka i Spanien på semester. Hade det riktigt bra, fast ja hade lite svårt att koppla av eftersom jag kände att skolarbeten stog mig upp över öronen, och är man flera tusen kilometer bort då kan det vara lite svårt att göra något åt det! ;) Men god mat har vi ätit minsann, allt för mycket mat!! Men det är ju något av det bästa på semestrar!
Min pappa fyllde år där en av dagarna, så då blev det äventyr för hela slanten. Först på shopping i Malaga, en ganska stor stad (pappa och Mattias fick gå på bilmuseum istället förståss). Kan meddela att Malaga hade världens shopping, kan också meddela att Malaga har världens konstigaste numror. Provade säkert tusen olika klädesplagg och i princip inget passade. Ibland passade knapp XL! Hur sjukt är inte det? Sen tog vi taxi upp till bergen allihopa för att äta på ett typsikt spanskt ställe, där inga turister åt utan bara äkta spanjorer som inte kunde någon engelska alls. Inte ens menyn var på engelska så ni kan ju tänka er vilken mat man fick där. En torr kycklingfile, säkert slaktad på gården kan jag tänka mig :D Själva maten var ju då inte så bra men grejen i sig var ju speciell. Var så högt uppe att det slog botten för öronen och målnen var lägre ner än oss. Mot kvällen blev det att gå på krogar. Min pappa var iallafall nöjd med dagen.
Andra dagar har vi.. kört riktig lyxbåt, kört turistbåt till grannstaden, solat lite då man hunnit, shoppat ännu mer, gått på marknad, druckit någon drink nu som då, besökt ännu en grannstad.. ÄTIT! ;)
Spenderade många kvällar i Puerto Marine också som det så fint kallas. En lyxdel av Benalmadena där endast rikemän bor. Blev lite smått avis på dera lägenheter inbyggt bland vatten, miljonersbilar och miljardersbåtar! Var riktigt fint där eftersom staden var byggt på vatten.
 

Två dagar har jag iallafall hunnit med skolan denna vecka. Hunnit göra ifrån mig några närvpåfrästande skolarbeten och tagit igen det mesta jag missat under semesterveckan. Nu väntar en hel veckas höstlov, med *trumvirvel*.. skolarbeten! :) Men iallafall mycket skönare än att sitta på någon hård trästol i skolan!
 
Här kommer lite av vad jag hittade i Spanien!
'
Smaskig nyckelring! :)

Där fanns många roliga & billiga mobilskal.


Kärleksfulla salt o. pepparkar.


Magneter.


 






 
 
Och en riktigt fin kavaj. En lång en.
Kommer kanske bild senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0