Alla ens val i livet

Har gjort olika test ikväll på datorn, vad jag skulle passa bäst som/vad jag är mest intresserad av i livet. På första plats, of course, blev det som det stod på datorn "bild och form", till den kategorin hörde bland annat inredningarkitekt. Så kanske det ändå är det rätta för mig fast jag grubblat mycket den senaste tiden över valen. Andra plats kom "hjälpa och stöda andra", till den kategorin hör t.ex psykolog och dylikt. Har fundrat på psykolog en ganska lång tid, tänkte söka till pyskologi på åbo akademi men inträdesprovet kommer vara då vi är till Magaluf så det fick vaa..
Sen också på tredje blev det "experiment och forsking". För flera år sen ville jag bli forskare som forskar i medicin, kanske det ligger något i det ändå. Så testet var pålitligt och man fick lite mer hum och vad jag vill bli. Det jag är utbildad till i nuläget låg långt ner på listan, vilket är förståeligt med tanke på hur otroligt tråkigt det faktist är.

Har spenderat kvällen hos farmor även idag. God mat & tårta/nybakade bullar eftersom min kära farmor fyller 63 år idag! Världens bästa farmor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0