En roman

Sitter som bäst vid kökbordet, har en galen hund som biter i min strumpa. Hur skall man få pli på en liten (stor) hundvalp?!
Har ju varit lite tyst här nu några dar, men har haft så mycket annat i tankarna & schemat. I lördast var jag som sakt nykter, for först till Anders där en hel hop var på förfest, sen till logen kanske en timme och kollade då andra drack och hade kul. I söndast jobbade jag hela dan, mot kvällen for jag på 14-års kalas till Debora. Trodde aldrig hon skulle bli stor! :D

I går var jag hemma under dagen, då Jessica & Michelle slutade skolan for jag med dem till K-stad, till J's lägenhet och färgade håret på henne. Då det var klart kom de till Närpes några timmar.
Imorse for jag på en andra tur till K-stad, det var nämligen min tur att färga/klippa/lägga i nytt tejp i hårförlängningarna. Så nu är håret som nytt igen, kan inte förstå hur förlängningarna kan börja se så vårdade ut mesamma frissan har hållit i dem. Bra tyckt jag iallafall det blev, kortade av min skylånga pannlugg lite som jag inte gjort på vet när.

Resten av dagen har vi bara lyssnat på allt som har med praktik att göra och sen har J & jag talat lite med studiehandledaren. Tror jag har det på klart nu hur jag skall söka.. Som första plats väljer jag rumsgestaltare i Jakobstad, andra plats byggnadsingenjör i Vasa. Så tror jag också jag skall söka till Umeå universitet till arkitekt (lite skit då jag var för sent ut med "något" som förstorar chanserna att slippa in där). Skall leta något intressant universitet i Finland också så kan jag också söka till något sånt som första plats eftersom universitetssöksidan inte samverkar med sidan man söker till yrkeshögskolor. Bra det, så kanske det förstorar chanserna att ALLS slippa in på något, för jobba vill jag inte.

Ikväll blir det att packa en väska för en tre dagars lång resa. Imorgon 10.30 åker bygg 2, bygg 3 & VVS 2 till Stockholm på en byggmässa. Ett + är att efter mässan kommer vi också ha någon timmes stockholmstid så jag hoppas jag hittar någon partyoutfit.

Ojoj, mycket text men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0