En händelserik sista tid

Börjar rent ut sakt bli skit på att blogga! Men den här gången har jag verkligen haft fullt upp!! Efter södernresan har jag hunnit med 3 dagar i Helsingfors på urvalsprov till arcada, akutvård. Kan ju nämna att det var något av det tyngsta jag varit med om under sisådär de 4 sista åren :D Då talar jag om det fysiska testet. Antingen var det faktist tungt eller så också är det ett tecken på hur lat jag blivit. Men jag kom ju vidare till dag 2 iallafall. Det psykiska testet var också det ända i sitt slag om man säger så.. konstigt minsann. Har ännu inte kommit underfund med vad det riktigt gick ut på. Kan också påstå att Helsingfors inte är någon drömstudieplats. Råddigt och stressigt. Och väldigt finskt.. Känns inte alls som mig.
Har också spenderat de senaste dagarna med examens/studentfixande. Och inte att glömma att jag faktist TAGIT yrkesexamen och stundenten nu! Blev en mycket lyckad helg. Trevliga och mycket gäster som ville fira mig, fina gåvor.. härliga känslor. Och en liten känsla av frihet! :)
Imorgon tänker jag sova, och sen åka till närbok efter material till onsdagens-torsdagens urvalsprov i Jakobstad. Fick brev förra veckan också att jag slapp till urvalsprovet i Vasa, sjukskötare. Dock var det samma dag som det andra provet, dock vet jag inte ens om jag skulle vilja börja på just den linjen. Skulle vara så mycket roligare med akut, anser det som ett mer varierande jobb och ett mer jag-jobb. Känns som jag egentligen inte alls har någon plan inför framtiden, jag vet bara att jag vill jobba med något som just jag tycker är roligt och som gör just mig lycklig! Tänk att man under 18 år inte kommit underfund med vad man vill i sitt liv.

Här kommer lite bilder på helgens gåvor!
Fick också två presentkort till fotoquick, ett till nygårds, pengar & ännu mera pengar.

TACK så mycket för uppvaktningen!
Brukar aldrig torka blommor eftersom jag tycker det är så otroligt ostiligt. Men tror jag faktist skall göra det den här gången. Skall använda järntråd, blommorna & min kreativitet. Så kan jag visa resultatet ifall det blir lyckat, annars tror jag att jag lämnar det för mig själv! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0