Nuu du

Efter en helkväll med en god vän känns allt riktigt bra! Djupa diskussioner och en gnutta fisosofi kan man väll säga ;) Har iallafall bestämt att efter sommaren bor jag inte kvar i lilla Närpes! Eller det blev väll egentligen bestämt för cirka ett halvt år sedan. Men NU är det iallafall bestämtbestämt, eller jag har planerat allt lite mer djupare. Om jag inte slipper in i någon skola tänker jag söka jobb till alla tänkbara ställen i Vasa. Vad som helst, eller allt förutom att bygga rättare sakt.
Skall bli så skönt med egen lägenhet. Att få inreda den och leva ett eget liv i Vasa, möjligen Jakobstad om jag råkar slippa in där. Att slippa alla lantisar eller åtminstone de som spelar "lantisar". Att slippa en liten stad där man måste vara på ett visst vis. Där alla känner alla in och ut, eller åtminstone tror. Att ändra lite riktning.
Man behöver kanske inte ta den här åldern på så stort allvar, varför inte göra något kul nu ett år? Bara unna sig.
Tror det börjar bli dags att börja våga! Våga prova olika saker! Att flytta bara tycker jag blir ett stort steg, ett nyttigt steg, som värkligen behövs. Lär känna nya människor, klara sig själv & slippa alla som "känner" en. Och nej jag flyr inte från något. Närpes är en livsstil, och kommer nog alltid att vara. Min livsstil är det inte, så antingen lära sig leva den eller också så inte.
Nu får man bara hoppas det här är inte kommer lämna som en dröm! För nu vet jag vad jag vill som next! :) And it feels good.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0