Farligt farligt

Vaknade klockan 6 imorse, dock inte av väckarklockan utan av att det rökte ur min bas som är inklämd på en hylla mellan tv:n och dvd:n. Har inte torkat damm där på gud vet när, och sladdarna har alltid legat intrasslade i varandra bakom hyllan så att man inte skall se dem. Det konstiga var att det varken luktade eller kom "mörk" rök från basen, utan vit rök, men det kanske kommer vitt sålänge det inte brinner (?) Och inget brandalarm gick igång heller. Och något som var riktigt konstit var att jag vaknade just då det troligen började (annars skulle nog brandalarmet gått).
Det är ganska weird hur man reagerar då man hamnar i chock, man bara sitter ju liksom och tittar på. Och hur många tankar som hinner snurra i huvudet på bara ca. 10 sekunder!! Det var allt från "jordens undergång" och "om åskan slagit ner på något konstigt vis i tv:n" till "undrar om det gör så här i hela huset" :D Men man "tänker" ju inte som man ska när man är yrvaken.
Som tur var slutade det röka av sig själv, så nu är basen inte längre i mitt rum och jag vet inte hur jag skall våga stöpsla i all annan elektronik som jag har urdragen.
Allt gick ganska fort så jag undrar om man kan inbilla sig sådana saker som att det röker, och att man faktist sitter och stirrar på röken och ändå är det bara en synvilla? Det kan ju bara inte vara så! Det var ju inte direkt lite rök jag såg heller. Och basen var ju trots allt väldigt het efteråt..
Kanske det är på tiden för lite städning! :D
Men nu skall jag checka hårförlängningar! Har velat beställa i mer än ett år nu så det börjar nog bli på tiden! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0